BiznesInneModa i stylMotoryzacjaPolecamySpołeczeństwoŚwiat zwierzątZdrowie i uroda

Zdrowie, motoryzacja, uroda i kosmetyki interesują nas najbardziej

W 2014 roku firma Gemius przeprowadziła wśród polskich internautów sondaż na temat porad najczęściej poszukiwanych przez nich w sieci. Okazuje się, że dane te są zbieżne z wynikami ankiety przygotowanej przez portal „Jak Kupować”.

Ponad 50% badanych odpowiedziało, że poszukuje w sieci porad dotyczących zdrowia. Nieco ponad 43% przyznało zaś, że w wyszukiwarkę najczęściej wpisuje zapytania o wskazówki związane z zakupami. Z kolei jedynie około 15% badanych szuka porad dotyczących spraw uczuciowych.

Biorąc pod uwagę zaś kategorie, których szukamy, najczęściej zaglądamy do sieci, by dowiedzieć się czegoś na temat komputerów (ponad 32%), wychowania dzieci (prawie 30%), motoryzacji (około 29% – otomoto.pl), a także urody i kosmetyków (w okolicach 26% – ikosmetyczka.pl czy wizaz.pl). Z sondażu można wywnioskować, że sieć www jest jednym z najbardziej cenionych źródeł informacji na temat różnych dziedzin naszego życia.

Biorąc pod uwagę częstotliwość poszukiwania porad w Internecie, ponad 40% ankietowanych przyznało, że z sieci korzysta często. Z kolei prawie co trzeci respondent odpowiedział, że z porad w sieci czerpie inspiracje bardzo często. Jedynie niecałe 5% w ogóle nie kieruje się poradami wyszukiwanymi w Internecie.

Wśród największych zalet płynących z porad online znalazły się m.in. wskazana przez ponad 28% badanych możliwość otrzymania wielu odpowiedzi czy doceniony przez niemalże 27% internautów komfort korzystania z Internetu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *